Cum putem preveni incontinenta?


Chiar daca sunteti predispusi la incontinenta puteti stopa aparitie acesteia si ameliora efectele nedorite prin respectarea catorva reguli simple.

cum prevenim incontinentaAlimentatia sanatoasa si digestia regulata

O hrana bogata in fibre (ex. cereale, fructe si legume proaspete) asigura un bun tranzit intestinal. In acest fel evitati constipatia si preveniti suprasolicitarea si slabirea musculaturii pelviene. Exercitii fizice regulate (ex. incordarea repetata a sfincterului anal pentru cateva secunde) accelereaza activitatea intestinala, imbunatatind tranzitul.

Consumul suficient de lichide

Chiar daca suferiti de incontinenta, consumul unei cantitati suficiente de lichide este obligatoriu pentru a evita constipatia si a asigura o functionare normala a vezicii. O buna diureza permite prevenirea proliferarii bacteriene in vezica si infectiile urinare. Se recomanda in special consumul de ceaiuri de plante si fructe sau apa plata. Evitati consumul in exces de sucuri de fructe si legume, ceai negru, cafea sau bauturi alcoolice cu efect diuretic. In special pacientii in varsta trebuie sa consume o cantitate adecvata de lichide deoarece senzatia de sete se diminueaza odata cu varsta.

Activitatea fizica

Practicati activitati sportive adecvate, in care sa evitati exercitarea presiunii asupra musculaturii pelviene, precum inotul, dansul, mersul pe bicicleta. Acestea pot imbunatatii simtitor simptomele incontinentei. Chiar si in activitatile zilnice este important ca miscarile sa fie efectuate constient si corect, de exemplu mentinerea spatelui drept in momentul ridicarii unui obiect greu sau evitarea ridicarii unor greutati mai mari de 10 kg de catre femei.

Intarirea muschilor pelvieni

Antrenati-va in mod constient musculatura pelviana prin exercitii zilnice dedicate (exercitii Kegel). Acestea constau in contractii regulate si relaxari ale muschilor planseului pelvian si au rolul de a intari musculatura si de a reduce riscul pierderii necontrolate de urina. Pentru a avea rezultate exercitiile efectuate corect si cu regularitate.

cum prevenim incontinenta - relaxareRelaxarea zilnica

O buna forma psihica ajuta la depasirea cu succes a inconvenientelor incontinentei. Includeti in programul zilnic activitati care va fac placere si va relaxeaza: intalniri cu prietenii, plimbari, vizionarea unui film. Tehnici de destindere precum yoga sau meditatia se pot dovedi de asemenea utile. Indiferent la ce metoda recurgeti, important este sa derulati aceste activitati in mod regulat, de preferinta zilnic.

Imbracamintea

Imbracamintea practica, usor de descheiat se poate dovedi foarte utila in caz de urgenta, mai ales la persoanele in varsta. Alegeti haine lejere, permeabile pentru aer, din material absorbant, ce permit spalari dese si chiar fierbere. Cele mai indicate materiale sunt cele cu continut de bumbac.

Igiena personala

Prin contactul continuu cu urina si/ sau fecalele, pielea se irita iar mecanismul ei de aparare impotriva germenilor se deregleaza. Spalarile dese afecteaza in plus pielea prin deteriorarea stratului superior. De aceea, se recomanda utilizarea produselor dedicate (ex. tampoane, scutece) cu capacitate mare de absorbtie ce protejeaja impotriva umezelii si, implicit, a infectiilor.